Τα προγράμματα μας & το εκπαιδευτικό υλικό

                                                                                                         ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ 


             Τεύχος Α/βάθμιας

             Τεύχος Β/βάθμιας

Παράκτια Ελευσίνα- Μια γειτονιά του Σαρωνικού

Το πρόγραμμα είναι μονοήμερο και απευθύνεται σε περιβαλλοντικές ομάδες Β΄/θμιας (Γυμνάσιο, Λύκειο) και Α΄/θμιας (Γ΄ - Στ΄ Δημοτικού) Εκπαίδευσης.
Γενικός στόχος του προγράμματος είναι η βιωματική ανίχνευση στοιχείων της Παράκτιας Ελευσίνας αλλά και γενικότερα του θαλάσσιου περιβάλλοντος. Εστιάζει στο παράκτιο περιβάλλον και τους παράγοντες που το διαμορφώνουν, στη ρύπανση και την επίδραση στη βιοποικιλότητα, στα βιομηχανικά κτήρια της παράκτιας Ελευσίνας και γενικότερα στο θαλάσσιο μέτωπο του κόλπου.Το πρόγραμμα υλοποιείται σε τρεις φάσεις: α) Εισαγωγική ενημέρωση, β) Επίσκεψη στο πεδίο και γ) Συμπεράσματα – Αξιολόγηση.
Η διαδρομή στο πεδίο περιλαμβάνει σταθμούς σε συγκεκριμένα σημεία – κλειδιά: πάρκο πρασίνου, βιομηχανικά κτήρια, παραλία Ελευσίνας, αρχαίο λιμάνι.
Οι μαθητές εργάζονται σε ομάδες, ανακαλύπτουν, παρατηρούν, παίζουν, καταγράφουν, εξάγουν συμπεράσματα και καταθέτουν τις δικές τους δημιουργικές προτάσεις.


            Τεύχος Α/βάθμιας

            Τεύχος Β/βάθμιας

 Ελευσίνα, αστικό μονοπάτι για μύστες... στην αειφορία

Το πρόγραμμα είναι μονοήμερο και απευθύνεται σε περιβαλλοντικές ομάδες Β΄/θμιας (Γυμνάσιο, Λύκειο) και Α΄/θμιας (Γ΄-  Στ΄ Δημοτικού) Εκπαίδευσης.
Γενικός στόχος του προγράμματος είναι η βιωματική ανίχνευση των στοιχείων που συντελούν στη βιωσιμότητα μιας πόλης, η διαπίστωση των καλών πρακτικών που έχουν εφαρμοστεί στην Ελευσίνα, αλλά και των   προβλημάτων που χρήζουν αειφορικών λύσεων.
Το πρόγραμμα υλοποιείται σε τρεις φάσεις: α) Εισαγωγική ενημέρωση, β) Επίσκεψη στο πεδίο και γ) Συμπεράσματα – Αξιολόγηση.
Η διαδρομή στην πόλη της Ελευσίνας περιλαμβάνει σταθμούς σε συγκεκριμένα σημεία – κλειδιά σε θέματα περιβάλλοντος και αειφορίας : Ιερά Οδό, Πλατεία Ηρώων & Αγ. Ζαχαρία, είσοδο Αρχαιολογικού χώρου, πεζόδρομο Νικολαΐδου, βιομηχανικά συγκροτήματα, παραλία Ελευσίνας.
Οι μαθητές εργάζονται σε ομάδες, ανακαλύπτουν, παρατηρούν, παίζουν, καταγράφουν, εξάγουν συμπεράσματα και καταθέτουν τις δικές τους δημιουργικές προτάσεις για το αειφορικό μέλλον της πόλης.

Έρευνα: Πώς βλέπουν οι Έλληνες την κλιματική αλλαγή | Ειδήσεις για την  Οικονομία | newmoney Κλιματική αλλαγή: γνώση και δράση για το περιβάλλον                                                                                                                    
Το πρόγραμμα είναι μονοήμερο και απευθύνεται σε περιβαλλοντικές ομάδες Β΄/θμιας (Γυμνάσιο, Λύκειο)
 Εκπαίδευσης.
Κλιματική αλλαγή: το δικό μας 2050                                                                                                                       
Το πρόγραμμα είναι μονοήμερο και απευθύνεται σε περιβαλλοντικές ομάδες Α΄/θμιας (Ε-Στ') Εκπαίδευσης.       
Σκοπός αυτών των δύο  προγραμμάτων είναι η ενημέρωση και η ευαισθητοποίηση των μαθητών/τριών και των εκπαιδευτικών για το θέμα της κλιματικής αλλαγής, η κατανόηση των αιτιών και των επιπτώσεων της στον πλανήτη έτσι ώστε να ενισχυθεί ο προβληματισμός για τους κινδύνους που συνεπάγεται η κλιματική αλλαγή και να ενθαρρύνουν τις αλλαγές στις στάσεις και τη συμμετοχή σε δράσεις για το κλίμα.Το πρόγραμμα υλοποιείται σε τρεις φάσεις: α) Εισαγωγική ενημέρωση στους χώρους του ΚΕΠΕΑ Ελευσίνας, β) Επίσκεψη στο πεδίο και γ) Συμπεράσματα – Αξιολόγηση. 
Εξ' Αποστάσεως Εκπαίδευση | Τμήμα Οικονομικών Επιστημών Πανεπιστημίου  Ιωαννίνων Εξ αποστάσεως εκπαιδευτικά προγράμματα  
1.Ταξίδι στον κόσμο της θάλασσας
:Το πρόγραμμα απευθύνεται σε περιβαλλοντικές ομάδες Α΄/θμιας (Γ΄-  Δ΄ Δημοτικού) Εκπαίδευσης                                                      
2.Αναζητώντας την αειφορία στην πόλη
Το πρόγραμμα απευθύνεται σε περιβαλλοντικές ομάδες Α΄/θμιας (Ε΄-  Στ΄ Δημοτικού) και Β΄/θμιας (Γυμνάσιο, Λύκειο)  Εκπαίδευσης   
3.Άνθρωπος και θαλάσσιο περιβάλλον,ζητείται βιώσιμη σχέση Το πρόγραμμα απευθύνεται σε περιβαλλοντικές ομάδες Β΄/θμιας (Γυμνάσιο, Λύκειο)  Εκπαίδευσης 
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ
Το ταξίδι των φυτών   στο γεωλογικό χρόνο μέσα  από εκπαιδευτικές δραστηριότητες
Αυτό το υλικό απευθύνεται σε περιβαλλοντικές ομάδες της Α/θμιας (Δ΄-Στ΄) και της Β/θμιας Εκπ/σης. Ο εκπαιδευτικός μπορεί να επιλέξει τα φύλλα εργασίας και τις δραστηριότητες που θεωρεί ότι είναι κατάλληλες και θα βοηθήσουν τους μαθητές να γνωρίσουν, να μελετήσουν και να προσεγγίσουν το συγκεκριμένο θέμα.
Θα πρέπει να αναφερθεί ότι κάποιες από τις παραπάνω δραστηριότητες-φύλλα εργασίας σχεδιάστηκαν και εφαρμόστηκαν σε βιωματικό επιμορφωτικό εργαστήριο, στο οποίο συμμετείχαν εκπαιδευτικοί της Α/θμιας και της Β/θμιας Εκπ/σης, στα πλαίσια ενός διήμερου σεμιναρίου που οργάνωσε το ΚΠΕ Ελευσίνας, σε συνεργασία με το Τμήμα Γεωλογίας & Γεωπεριβάλλοντος του Ε.Κ.Π.Α. και το Μουσείο Γουλανδρή Φυσικής Ιστορίας, με τίτλο «Το χαμένο παρελθόν, συναντά το σήμερα. Παλαιοπεριβάλλον και παλαιοβιοποικιλότητα σε αρμονική συνύπαρξη με τη βιοποικιλότητα των ειδών».
Εκπαιδευτικό Υλικό για την έκθεση
Άνθρωποι + Εργοστάσια:
Βιομηχανική Ελευσίνα
Στο πλαίσιο της έκθεσης «ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ ΕΛΕΥΣΙΝΑ. Άνθρωποι και Εργοστάσια» αναπτύχθηκε μια συνεργασία του Κέντρου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Ελευσίνας και των Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Αττικής με το Τμήμα Πολιτισμού του Ν.Π.Δ.Δ. Πολιτισμού, Αθλητισμού, Κοινωνικής Πολιτικής και Προσχολικής Αγωγής (Π.Α.Κ.Π.Π.Α.) του Δήμου Ελευσίνας και τη Διοικούσα Επιτροπή του Μουσείου Νεότερης Ιστορίας της Ελευσίνας "Γεώργιος Αμπατζόγλου" με σκοπό την παραγωγή εκπαιδευτικού υλικού και την υλοποίηση εκπαιδευτικού προγράμματος για την επικοινωνία της Έκθεσης σε μαθητικές ομάδες.